May 10, 2009

Uwais..Unit Naziran,Serai dan ulul Albab

Uwais Al Qarni
Uwais demam dan semput seminggu lepas,,smlm aku bwk ke KPJ Hospital Pakar Pantai,,biarpun mahal,,demi anak,,seorang bapak sanggup berkorban harta .Hari Ibu hari ini,,biarpun tiada dalam kitab,,boleh di ambil sempena mengucap,,mengenang atau merenung pengorbanan seorang perembuan yang bergelar 'IBU'..terima kasih perempuan yang bergelar ibu,,yang bersusah payah melahir,,membesar dan mendidik..memberi kasih sayang dan sebagainya,,
Unit Naziran Mara
Selasa 12/5 ini,,unit Naziran akan menjengah ke maktab aku,,huhuhu,,berbagai perasaan yang timbul,,seram,,kaget,,panik ,,,gemuruh,,cuak dan sebagainya,,kui,,kui,,da 4 taun aku berkecimpung dlm bidang perguruan nih,,ni la kali pertame,,"ape2 pun gua ttp rilex"..(ayat amin)
Projek Serai
Serai dah di tanam siang tadi (Ahad 10/5)..baru mulekan 1 ekar,,yang lebih sambung esok,,dengan izin Allah..hujan membasahi bumi serting hilir hari nie,,Alhambulillah,,syukur,,dah naik kontang tanah..cuak jgk aku hari tu,,cane la nak tanam tanah kering nih,,tgok hujan lebat plk lepas tanam,,bakal menyusul akan datang,,Projek Tebu plk,,huhuhu,,projek manjang..jadi kayo ni nanti,,hahahha..
Mrsm Ulul Albab.
Minggu depan pulak,,aku kene ke Besut,,ape lagi Ulul Albab la,,pemurnian Modul Hafazan,,seminggu kat sane..godek2 tenet ni tejumpe plk blog mengenai program Ulul Albab..
http://ululalbabkoputra.blogspot.com
sesape berminat,,boleh la cube2 klik link nih..

berdasarkan maklumat,,pgram ni berjalan seperti yang dirancang,,ade budak yang da sampai juzuk 5 dalam masa 5 bulan,,bagus tu,,ape2 pun ini antara laporan diorang yang aku copy,,kagum aku..

0 pandangan anda:

Related Posts with Thumbnails